Patyčių dėžutė

Patyčių dėžutė

Paslaugos vaikui ir šeimai

Išmėginami sensorinio kambario privalumai

Kruopių pagrindinėje mokykloje besibaigiant rudeniui ir prasidėjus pilkajam metų laikui, duris po truputį praveria sensorinis – nusiraminimo kambarys.  Sensorinis kambarys, kaip streso mažinimo įrankis, skirtas moksleivių ir pedagogų psichinės sveikatos stiprinimui, panaudojant sensorinių (nusiraminimo, Snoezelen) priemonių erdvę.

COVID-19 pandemija palietė milijardus žmonių visame pasaulyje, įvairūs, su pandemija susiję, apribojimai neigiamai paveikė ir žmonių psichinę sveikatą. Ištirta, kad multisensorinė aplinka ir įranga yra naudojamos vaikų su įvairiomis negaliomis ugdyme jau kelis dešimtmečius, tačiau ji gali puikiai atlikti ir visų vaikų bei suaugusiųjų emocinius, kūrybinius ir edukacinius poreikius. Sensorinis kambarys – tai naujas, intensyvus pasaulis, kuriame visi pojūčiai: rega, klausa, uoslė, jutimas yra mankštinami vienu metu. Tai vieta, kurioje stimuliuojami įvairūs pojūčiai, žmogui padeda nusiraminti, atsipalaiduoti, susikaupti. Sensorinė aplinka pasitarnauja savireguliacijai, kai jame esančiam suteikiama erdvė pačiam susitvarkyti su iššūkiais, nusiraminti ir atsipalaiduoti. Toks kambarys universalus, tinkantis įtraukiamajam ir bendrajam ugdymui, streso kontrolei, kūrybiškumo lavinimui ir visų amžiaus grupių žmonių gyvenimo kokybės gerinimui.

Kruopių pagrindinėje mokykloje sensorinis – nusiraminimo – kambarys įrengtas taip, kad jame būtų galima leisti laiką pavieniui ar nedidelėmis grupėmis iki keturių žmonių. Minkštumo pojūtį sukurianti aplinka – pastelinės sienų ir lubų spalvos, minkšta grindų danga, raminamai veikianti basas pėdas, pastelines spalvas keičiančios piramidės, burbuliniai vamzdžiai, raminanti muzika ir vaizdai, prie kūno prisitaikantys sėdmaišiai – visa tai skirta mokyklos moksleiviams ir mokytojams bei ikimokyklinukams.

Sensoriniame kambaryje jau spėjo apsilankyti ikimokyklinio ugdymo skyriaus ugdytiniai ir kai kurių klasių mokiniai. Netradicinėje ir atpalaiduojančioje aplinkoje buvo mokomasi mažinti impulsyvų elgesį, naudojant įvairias nusiraminimo technikas ir ieškoma pozityvių problemų sprendimo būdų. Kitokiomis spalvomis nušvito ir įprastos klasių valandėlės, dalijantis patirtimis ir suvokiant emocinio saugumo reikšmę.

Sensorinis kambarys Kruopių mokykloje įkurtas vykdant programą „Sensorinis kambarys – streso mažinimo įrankis“, finansuota mokyklos ir Akmenės rajono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos lėšomis .

Gera žinoti, kad mūsų mokykloje yra kampelis, kuriame galima nors trumpam pabėgti nuo rūpesčių, pasinerti į raminančių garsų, spalvų ir kvapų pasaulį. Tikimės, kad pasikeitus epidemiologinei situacijai, tuo įsitikinti galės ir didesnis ratas žmonių.

Kristina Parnarauskienė

Akmenės rajono Kruopių pagrindinės mokyklos Biologijos mokytoja metodininkė, projektų organizatorė

Archyvas